Blogger Layouts

Followers

Sunday, May 29, 2011

Red Velvet Cake.. again

ALHAMDULILLAH.. syukur maklong kepada Allah.. sebab kek maklong kali menjadi sangat2.. yang semalam pun menjadi.. taklah segebu yang hari ni..

Rajinnya maklong kan.. hehe.. mesti ada yang cakap macam tu.. bukan rajin.. tapi semalam buat tak puas hati.. bila anak2 tak suka dia punya topping.. bahan2 pun ada lebih dari buat kek yang semalam.. tu yang maklong buat lagi dan tak nak boh topping.. bak kata kawan maklong Datin Lina.. buat ghogi je.. beli bahan mahe2 buang pulak..


Kek ni posing dari dekat.. sebab biar nampak kegebuannya.. sapa2 yang belum cuba.. rajin2 kan diri untuk mencuba ye.. sebab bila kita selalu mencuba mesti akan dapat hasil yang kita mahukan.. insyaAllah.. lagi pun rasanya memang sedap..!!



Resepi kek ni.. macam biasalah, uols klik kat blog anak maklong.. DISINI.. cuma maklong derhaka sikit2..
gula castor maklong guna 300gm
tepung guna tepung gandum campur double action baking powder
serbuk koko maklong guna 1 sudu je.. sebab imported punya.. warnanya gelap sangat bila guna 2 sudu..



Nilah tangan cucu maklong si syafiqa.. yang pantang nampak maklong nak potong kek.. mesti dia nyanyi hepi bede to you.. (pelat)

8 comments:

Maira Anjami said...

wow!!!
resepi asal mmg gune 300g gule..utk yg kurang suke manis dorng krngkan kot..hehe
nampak kegebuannya^^

Along Maklong said...

mak rasa 300gm ni pun tak manis sangat.. kira sedang2 lah..
tulah.. x sangka leh jadi gebu.. suka.. suka.. hehehe..

CT Delima said...

As'salam maklong

maklonggggg!! nampak mois sangat2. ct ada buat tapi tak publis pun, nak tahu sebab apa, guna acuan kecik2 jer.. hehehe. malas nak buat kek banyak sangat, kang tak habis nak makan. kalau buat kecik2 anak2 makan seketui2 sonang nak masuk mulut.. hahaha. kat rumah pun anak2 tak suka letak topping segala nnt tak ada yang makan :D

maklong memang rajin, sebab tu ct suka masuk sini. sori lambat kunjung kesini, baru balik window shopping barang nak raya.. ekekeke

IXORAROXI said...

amboiiiiiiiiiii rajin sungguh Maklong..banyak hari dah tak masuk komen sini..almaklum kat kampung :D

Along Maklong said...

w.salam CT..

tulah.. seronok sangat maklong boleh buat kek ni.. terus menjadi.. hehe..

hoho.. CT dah shopping barang raya..?
patut sunyi semacam.. bijak2.. maklong je yng masih duk terperuk kat umah ni.. belum buat apa2 persiapan pun.. baju raya je dah tempah..

Along Maklong said...

Ixora..
rajin sangatlah maklong ni.. :)))
tulah.. macam sunyi je dapur maklong.. sebab awak balik kampung..
bestkan balik kampung..

nuwairani ismail said...

ini bukan setakat rajin, memang dah terlobih rajin dah ha...adoi..kalo tau mcm ni patut singgah selayang dlu sebelom balik kota bharu...heheh

Along Maklong said...

tulah.. lain kali singgah selayang dulu tau..