Blogger Layouts

Followers

Thursday, May 26, 2011

Kek Lapis Masam Manis Bakar.. ke2

Assalamualaikum semua..

Hari ni maklong tak masak.. sebab puasa.. untuk cucu maklong, ada baki daging goreng malam tadi.. ikan goreng pun ada..

Hari ni maklong nak cerita pasal kek lapis ke2 maklong..
maklong buat masa adik maklong bertunang hari tu.. sebagai buah tangan..
hasilnya.. uols tengoklah..
maklong puas hati dengan rupa kek ni.. nipis gitu..
kira lebih baik dari yang mula2 buat hari tu kan..

Kepada kengkawan yang masih teragak2 nak mencuba sendiri kek ni..
cubalah.. maklong sangat galakkan..
bengap2 maklong buat kek.. kira menampakkan peningkatan jugak..
sebab maklong tak putus asa..
bukan maklong perasan sendiri.. adik2 & sepupu maklong kata pun sedap..
mak maklong siap tanya.. beli ke kek ni..? berapa harga sebiji ni..?
maklong jawap.. nilah hasilnya berblog..
ilmu dan semangat..



Resepinya.. sama macam kek lapis maklong yang pertama.. cuma maklong guna telur gred A.. jadi maklong gunakan 10 biji..
uols klik DISINI..

8 comments:

cik cek said...

Maklong...aduh! rajinnya melapis2 kek...lama dah tak buat kek lapis ni...nak sepotong maklong...:)

Along Maklong said...

cek..
rajin sebab nak memperbaiki hasil dia.. lepas ni tunggu raya kut baru buat.. hehe..
keknya dah habis kut..

IXORAROXI said...

wahhhhhhhhhhhhhhh rajin sungguh Maklong ni..kalau macam ni boleh buat jual ni

Along Maklong said...

Ixora..
kalau tak jaga cucu2 ni.. boleh gak berjual..

Maira Anjami said...

tu dia~nampak best!ish..jelez btol la..tapi adek serik tak hilang lagi ni..ntah bile nk cube lagi..huhu

Along Maklong said...

adik..
mak dah buat 3 kali.. yang last bagi jiran rasa pulak.. tapi tak ambik gambar.. lupa..
nanti biskut meri sampai, cubalah lagi..

Sue's said...

emang aihhhh... ghajennnye maklong...

Along Maklong said...

la ni dah malaih sue..
maklong ni ghajennya bermusim.. hehe..