Blogger Layouts

Followers

Sunday, May 15, 2011

Pengat Pisang Abu


Selamat pagi semua..

Pagi ni maklong terlebih rajin.. awal2 pagi dah mengemas2 pisang yang setandan mak maklong tebangkan masa maklong balik kampung hari tu.. sekali masak hampir serentak..
maklong asingkan, mana yang dah terlalu masak maklong buat pengat.. mana yang masih boleh digoreng maklong goreng.. paklong suuuka sangat dengan pisang goreng.. tapi kalau yang beli punya dia tak suka dah.. sebab pernah terbeli yang luar nampak garing tapi pisangnya belum masak..



Maklong percaya semua orang pun pandai buat pengat pisang kan.. so, tak payahlah maklong tulis resepinya..

6 comments:

IXORAROXI said...

sedapnya pengat pisang, saya pun suka gak.kadang2 saya macam seriau pulak nak beli pisang goreng diluar bila saya bayangkan minyaknya entah dah berapa kali recycle..(ishhh tak baiknya saya):D

Sue's said...

sedapnya pengat tu maklong...

Maira Anjami said...

sedapnye pisang abu goreng~

Along Maklong said...

Ixora..
betullah pasal minyak tu..
kurang bagus kalau selalu2 beli..

Along Maklong said...

sue.. mmm memang sedap..!!

Along Maklong said...

lebih sedap sebab free..
nenek bagi setandan tu.. hehe..