Blogger Layouts

Followers

Tuesday, March 15, 2011

Telur Dadar Berkacang Panjang



Telur dadar ni adalah cubaan maklong hari ini.. sebagai lauk tambahan makan tengahari.. kononnya nak tiru kjee.. tapi macam tak berapa menjadi.. tapi paklong suka tau.. siap puji dan pesan lain kali kalau buat lagi lebihkan lada hitam..

Maklong buat ni ikut suka maklong je.. lain kjee tunjuk lain pulak makong buat.. apa2 pun .. Jom kita tengok apa resepinya..

bahan:
4 biji telur
7 urat kacang panjang dipotong kecil2
1 ulas bawang merah dihiris
1 ulas bawang putih diketuk
sedikit serbuk lada hitam
garam dan aji

cara:
pukul telur.. masukkan bawang.. garam dan serbuk perasa
gunakan kuali non-stick.. bubuh sedikit minyak.. panaskan..
masukkan telur.. kemudian letakkan kacang panjang.. taburkan lada hitam
terbalikkan secara berhati2..
siap..!!

1 comment:

Mazita Ibrahim said...

Dulu sy selalu masak lauk mcm ni. Cuma sy suka pakai kacang buncis. Asal lauk ni dr masakan cina. Sbb bekas suami sy yg pertama cina. Dah lama gak sy tak masak lauk mcm ni. Bl tgk mak long masak lauk ni teringin lak nak mkn.