Blogger Layouts

Followers

Thursday, July 14, 2011

Menu Buka Puasa.. Simple Je..

Assalamualaikum semua..

Hari ni maklong puasa.. jadi maklong tak masak apa2.. anak2 masak ikut dan jelah.. ada yang goreng telur.. ada yang makan sambal semalam.. bila dah petang barulah maklong masuk dapur.. masak apa yang patut untuk berbuka..

Sardin masak kicap.. maklong masak apa yang ada kat rumah.. malas nak keluarlah.. sayur kobis masak sup campur suhun..

Ikan sepat masin.. lama tak makan.. sedap banget ni..

Sambal tempoyak.. pedas berdengung..

Kuih dadar gulung hasil air tangan menantu sulung..
asalnya dia mimpi makan kuih ni.. bangun tidur terus buat.. ikut resepi yang maklong tepek kat SINI..

11 comments:

nuwairani ismail said...

ikan sepat itu memang pembuka selera betol la...

cantik je kulit dadar tu...nmpk lembut...sy tak pass lagi buat dadar

noorsafone said...

salam maklong...menantu mak long tunjuk bakat..ikut macam maklong juga rajin masak.ok je kejadian kuih gulung tu...cantik..mesti sedap kan.

quinnie said...

salam maklong...sedapnya ikan masin sepat tu...fav saya jugak tuh...sambal tempoyak...lagi la sedap makan...hehehhe

Along Maklong said...

nani..
kuih dadar ni memang sedap..
sebab dia buat nipis2.. yang maklong buat tebal..

Along Maklong said...

noor..
aah tunjuk bakat.. lagi pun bulan depan dia kan dalam pantang.. tu yang maklong suruh dia makan je apa yang dia teringin sekarang..

Along Maklong said...

izah..
ikan sepat tu memang sedap banget.. berebut kami makan.. hehe.. kena dengan sambal tempoyak.. tak ingat nak makan yang lain2 tu..

cik cek said...

Maklong...menu sgt best tuk org buka posa....
Cam jani2 lak kita mak long ..semalam pun cek goreng ikan sepat masin pas tu buat sambal tempoyak...perghhh...berseleranya makan....best kan maklong...lauk2 ringkas cam ni...tak leh nak diet cam ni...:)

Along Maklong said...

cek..
tepat sekali.. maklong kalau lauk macam ni memang tak leh nak diet.. ambik nasik sikit tapi menambah banyak kali.. kira selagi ada nasik depan matalah.. tu yang tak tahan tu.. hahaha..

kak ina kl said...

sedapnya tenguk kueh gulung tu..
masakan simple lah yang membuatkan kita makan bertambah

IXORAROXI said...

MAKLONG rajin puasakan.menu simple tapi yang pedas berdengung tuler buat berselerakan
beruntung dapat menantu mimpi2, bangun terus buat.

rachimaputri said...

Tempoyak? Dari palembang juga to?