Blogger Layouts

Followers

Tuesday, July 12, 2011

Bubur Jagung.. Siap..

buah2an tempatan pun ada..

Assalamualaikum Semua..

Semalam.. maklong menyenbang dengan anak2 maklong yang kat jepun tu.. masa tu maklong makan bubur berlaukkan bilis yang mengasyikkan.. maklong ajak2 ayam kat dorang.. anak2 maklong tu sebut nak bubur jagung.. maklong jawap tahun depan maklong buatkan.. maknanya masa dorang balik bercuti.. tapi bila maklong cerita kat anak yang mabuk.. dia pun teringin juga bubur jagung..

Petang semalam maklong kepasar malam.. adalah orang jual jagung ni.. 8 biji rm4 je.. murah kan.. maklong pun belilah.. dan hari ni maklong buatlah bubur jagung.. laris kemain ko.. bukannya sedap sangat pun.. tapi kalau dah ramai2.. benda tak sedap pun jadi sedap kan

Paklong pulak dok mengangkut buah.. beli kat pasar borong katanya.. kami ngap jelah.. tinggal makan bukannya susah kan.. layan jelah.. maklong cakap jugak kat paklong.. kalau belikan durian lagi best.. sekarang ni dah mula musim buah.. so, harga kira berpatutanlah.. bolehlah beli selalu..






8 comments:

CT Delima said...

As'salam maklong

Selamat pagi maklong cayanggg. memang betul kalau dah duk ramai2 dok mengadap makanan yang simple2 semuanya sedap. Tu yang makan sikit tak cukup..hihihi

sedapnya buah manggis, lama betul ct tak makan. kalau terjumpa kat pasar malam hari ni ct mesti nak beli, takut kempunan.. hehehe.

YANA SHAIFUL said...

Salam Mak Long..

Waahhh..byknya buah..kat umah yana pun byk jgk..br blk umah mertua..mcm2 buah dia bg.. xlarat dh kami nak mkn berdua..hehee..

Bubur jagung ada lg x?..mcm sedap je tuu heheee

cik cek said...

Maklong...alaaaa...cek lambat sampai...nak jugak bubur jagung...sedap tu...kalau maklong masak confirm sedap....
bestnya ...mcm2 buah ada....makanla buah2an tempatan....:)

Along Maklong said...

ala.. cek lambat seminit je.. hehe..
tinggal mangkuk je bubur tu..
kalau buah2 gerenti sedap.. rambutan budak sekolah.. tembikai susu pun terbeli yang manis.. mmm.. nyummy2..

Along Maklong said...

w.salam Ct..
memang best makan ramai2 tapi ada masa tak best jugak.. hehe..

belilah manggis tu.. rasanya sekarang dah murah sikit.. tapi kena beli yang kulitnya dah warna hitam pekat.. maniss..!!

Along Maklong said...

yana..
w.salam..
kat rumah maklong padat dengan anak2.. jadi banyak mana pun makanan boleh habis.. asalkan yang dorang suka..

bubur jagung ni sekali2 buat memang sedap.. hehe

CT NoArIzAh ArIs said...

Sy plg suka dgn tembikai tu merah menyala mesti manis isinya kan??

Along Maklong said...

CT..
tembikai ni memang manis banget..
sekarang kan tengah musim.. kat mana2 ada orang jual..
tapi maklong tak berapa makan..