Blogger Layouts

Followers

Thursday, June 16, 2011

Rezki Semalam..

Assalamualaikum semua..

Semalam komputer maklong mati2 je kerjanya.. so, maklong tak boleh nak uplod apa2 pun.. hari ni sementara komp maklong ni ok sikit.. maklong ringkaskan jelah ye.. harap2 sampai siap maklong nak berceloteh sikit2 kat sini.. nak komen kat blog kawan pun tak boleh.. nak tunggu minggu depan baru ok kut.. sama ada nak repair atau beli yang baru je..


Kek ni maklong buat malam tadi.. anak maklong yg kat jepun tu teringin nak makan kek cokelat.. tapi malas nak buat.. yelah orang sebuk ada kelas kan.. maklong kat sini dah pun keluarkan bahan2 dari peti ais.. nak buat kek jugak.. mula2 tu malas jugak.. tapi maklong bayangkan nak buatkan untuk anak kesayangan maklong si Maira ni.. jadi rajinlah pulak.. abang dia yang sulung yang suka terlebih bila nampak kek ni dah siap..


Pisang bakar ni maklong buat untuk sarapan pagi.. mula2 buat hari tu.. kurang mendapat sambutan.. bila kali ke2 ni.. laku.. sebab pisangnya manis bermadu..


Yang ni.. buah naga atau dragon fruit.. ada sapa2 yang belum pernah cuba makan buah ni..? cubalah..!! sedap dan manis.. mula2 dulu maklong pun tak rasa nak cuba pun.. tapi mak maklong yang ajar maklong makan ni.. ketagih jadinya..


Nasi lemak dengan macam2 lauk ni anak maklong bawa balik dari Sri Ternak.. sempena hari jadi beberapa orang staff kat sana bagi bulan ni.. pihak syarikat belanja staff dengan nasi lemak ni..


Yang ni pun anak maklong dapat dari mana entah.. balik kerja dia bawak.. sedap sangat.. tapi maklong dah kenyang.. bagi anak2 yang lain makan..

10 comments:

CT Delima said...

As'salam maklong

siannya maira nak makan kek sangat ker maklong, dah duk jauh kena sabar jerlah kan. nasib baik mak dia ni rajin orang nya.

maklong, pisang tu taburkan cheese ker atasnya. nampak sedaplah, tambah lagi buah naga tu, jarang dapat jumpa yang kaler merah macam tu. manis tak isinya ct pun suka makan.

Maira Anjami said...

bukan stakat kek je..semua yg mak tunjuk rase nak makan..hehe

Amie said...

assalam,
maklong...minta nasi lemak nan setapau tu eehhh

Along Maklong said...

W.salam CT..

Memang kesian kat budak Maira tu.. dulu2 mak dia masak sardin dengan kangkung je tuk dia..huhu.. sejak2 maknya rajin dan ada rezki lebih sikit, dianya dok jauh..

Pisang tu maklong tabur cheese.. nampak mengancam kan.. hehehe.. buah naga tu memang manis sangat.. sekarang ni pun x berapa musim.. mahallah sikit.. 1 biji rm5..

Along Maklong said...

Adik..

Nanti bila adik balik sini.. mak dok dgn korang jelah.. jadi tukang masak, nnti mak masakkan apa aje yang korang nak makan.. tapi, bukan masakkan kelate ye.. tak panda.. hehehe..

Along Maklong said...

w.salam amie..
nasi lemak tu dah kena buang.. anak2 maklong cuma ambik lauknya je.. sayang kan.. selalu macam tu.. tak boleh nak elak..

nuwairani ismail said...

buah naga yg pepel lg sedap dr buah naga yg putih.selalunya yg pepel tu lagi manis.dh lama x mkn buah naga..

Along Maklong said...

nani..
betul tu.. makcik kalau yang putih tak beli.. beli yang pepel je.. lama jugak x makan sebab jarang jumpa walaupun kat pasar borong.. bukan musim dia kut.. hehehe..

CT NoArIzAh ArIs said...

Dragon fruit tu yg maroon mcm gmbr mak long tu sedap yg jenis putih kurang sikit biasanya yg maroon tu mmg dpt sambutan itu kata tokey cina yg jual buah tulah.

Cara yg betul mkn buah tu belah dua dan mkn dgn cara korek dgn sudu tapi untuk mkn srg boleh le klau ramai2 mmg patut kena ricik2 mcm yg m.long buat tu.

Ida,Japan said...

slm kenai mak long...ida follow sini k..nanti jemput ke umah ida..jgn malu2 he..he
wahh..banyaknyer makanan...alhamdulillah