Blogger Layouts

Followers

Wednesday, June 1, 2011

Gulai Tempoyak Ikan Pelaling



8 comments:

IXORAROXI said...

saya tak makan tempoyak, tapi saya suka tengok lauk maklong masak ni, nampak macam best sangat

Along Maklong said...

Ixora..
maklong, kalau ikan ni.. masak apa pun best.. tempoyak pulak kalau buat sendiri.. tak masam.. maklong sukalah.. kalau yang masam ya ampun.. maklong tak suka..

CT Delima said...

As'salam Maklong

sedapnya dipagi hari ditayang denagn lauk2 macam ni. bekeroncong jap perut, macam nak mencari nasi kat dapur gayanya.. hahaha.

Putu bambu kat bawah tu..alahaiiiii mengoda keimanan rasanya. meriahnya dalam keta tu maklong, suka ct tengok wajah keriangan :DD

Maira Anjami said...

terliur~

Along Maklong said...

w.salam..
lauk tu biasa2 je CT..

kalau putu bambu tu memang agak speciallah.. dari selayang ke chowkit tu baru jumpa..

Along Maklong said...

adik..
cubalah masak.. sedap..!!

Nic said...

saya suka blog maklong sbb masakan maklong mengingatkan saya kepada mak saya (yang dah tiada).. masakan seorang ibu keturunan jawa.. sayur tumis dgn bilis, sambel santan.. dgn ada resepi maklong, bolehla saya cuba sendiri..

Along Maklong said...

Nic..
al-fatihah.. buat arwah ibu nic..
maklong pun pasti akan merindui masakkan mak bila mak dah tak ada.. tu yang banyak belajar dari dia dan share disini..
terima kasih sudi jenguk kedapur maklong.. selamat mencuba..!!