Blogger Layouts

Followers

Tuesday, June 28, 2011

Cekodok Durian Pulak..


Assalamualaikum Semua..

Pagi tadi.. balik dari kerja shift malam.. paklong bawak durian.. maklong tersenyum lebar ko.. paklong terus kepasar borong rupanya.. sanggup tu dia lalu je rumah ni demi nak dapatkan durian feberet maklong ni.. sebenarnya maklong dah lama teringin nak makan durian.. tapi bila tanya 1 kg rm13.. maklong undur je.. sambil berkata tunggu murahlah.. hehehe.. boleh gitu.. boleh je..

Maklong ni kadang2 berkira juga orangnya.. maklum yang nak makan bersama tu ramai.. 8 orang dewasa.. bayangkanlah.. dua hari lepas paklong ada beli juga.. 3 biji rm10.. mula2 ingat nak buat tempoyak.. bila isinya cantik.. kami terus ngap.. so, hari ni paklong beli lagi 6 biji rm15.. cantik juga isinya.. tak jadi lagi nak buat tempoyak.. tapi maklong buat cekodok.. sebab dah lama juga maklong tak buat cekodok durian ni.. tahun lepas harga durian murah.. D24 yang maklong paling suka 1kg rm6 je.. pernah maklong beli 1 kg rm4.. penuh peti ais maklong dengan durian frozen.. simpan untuk anak maklong yang masa tu nak balik bercuti beraya dan nikah sekali..


13 comments:

Amie said...

alaaa...maklong, di sini belum musim doghyan lagi... agak2 raya nanti ada lagi tak doghyan tu..

Along Maklong said...

amie..
ada rasanya..
sebab sekarang ni baru mula..

kalau tahun lepas raya ada lagi tapi tak banyaklah.. jadilah kan dari tak ada.. hehehe

CT Delima said...

As'salam Maklong

Nak tumpang makan cekodok boleh tak..hihihi. ct pun kalau tengok durian tu sekilo mahal ct dok lalu jerlah malas nak singgah..hahaha

Tapi kalau durian yang dah dimasak ni ct suka makan, kalau yang mentah ni tak sukalah sebab bau dia buat pening kepala.. hihihi.

Along Maklong said...

w.salam CT..

ala.. Ct ni banyak sangatlah yang tak makan.. maklong ni kalau makanan yang tempatan semua maklong bedal.. hehehe..

jangan ko bagi maklong sushi or yg western2 sangat tu.. maklong memang tak leh jalan.. sebab tak cuba untuk suka..

nuwairani ismail said...

demam cekodok la pulak...sedapnye!!!

Maira Anjami said...

sedapnye mak..pos sket kat sini..hehehe..
adek tgh mamai ni..tak tdo 33 jam..huhu..berat sero pale ni..dgn kshtn msng2 yg tak bape nk bagus ni..tak tau la nk msk ape hri ni..hehe

Along Maklong said...

nani..

haha.. tgh demam cekodok.. hari2 buat cekodok pisang.. pastu hari ni cekodok durian..

Along Maklong said...

adikk..
kalau boleh tahan lama mesti mak pos..
napenya yang tak tido sampai 33 jam..?
lupalah tu mak selalu cakap.. jangan lebih tidor dan jangan kurang tidur.. mak hari ni makan maggi je.. ayah yang nak.. senang kerja mak.. hehe

Maira Anjami said...

hehe..terpaksala mak..sebab nak siapkan report..

amalina said...

maira x tdo 33 jam..wah shari stgh tu..mau terhuyung hayang jalan t.

by the way, cekodok durian makcik nmpak sedap :)

Along Maklong said...

adik..
len kali report belum siap jgn nak g jnjalan.. ok.. dok umah siapkan repart..

amel..
yg ni sedap.. ada yang tak sedap sebab terhangit.. hehe

MakNgah said...

resepinya sama cm wt cekodok pisang ya? 1 caw tpg=1 caw isi durian ya

Along Maklong said...

aku kurangkan sikit tepung tu.. supaya ada rasa durian..