Blogger Layouts

Followers

Tuesday, June 14, 2011

Kailan Udang Kering

Assalamualaikum Semua..

Maklong nak masak sayur ni tengahari tadi tak sempat ko.. sebuk dengan cucu2 yang macam2 ragam.. Syafiqa baru baik dari demam.. asyik merengek je.. Nina pulak demam juga.. ibunya nak kena ulang alik hospital uruskan atuk nina yang sedang sakit kat hospital selayang..

Bila dah cucu2 yang ada.. balik kerumah masing2.. barulah maklong sempat2 kan jugak masak sayur kalilan ni.. kalau tunggu besuk dah tak cun pulak kan..




Maklong saje boh gambar kailan yang belum dimasak ni.. ada sapa2 yang tak kenal rupa paras sayur kailan ni.. ha, nilah rupa dia.. jangan pulak sawi pendek ke sawi putih.. korang kata kailan.. confused maklong dibuatnya..

4 comments:

CT Delima said...

As'salam maklong

alahai..ni memang kena batang hidung ct ni. sayur kailan pun tak kenal.. hihihi. tr kasih maklong sebab tegur dengan jujur. bukan tak eknal tapi kompius jer.. hahaha

sayur ni kalau goreng macam ni memang sedap kan. lepas masak terus jer makan jangan lewat2 mesti tak sedap :D

Along Maklong said...

w.salam CT..
Lor.. CT tak kenal kailan ke..? jangan terasa yerk.. tak pe lepas ni maklong boh gambar sayur2 yang maklong masak.. bukan untuk CT je.. anak2 maklong pun sama.. ada yang tak tahu nama sayur..

Batul tu.. sayur2 ni sadap dimakan waktu panas2 kan.. hehehe..

Lagi satu nak cerita kat sini.. sejak komputer maklong meragam ni.. maklong jarang sangat dapat menjamu mata.. gambar masakkan CT yang cun2 tu.. nak komen pun susah nak dapat peluang tu..

CT NoArIzAh ArIs said...

Sy suka masak syr kailan ikan masin mmg berdengunglahhhhhh !!

Along Maklong said...

ct,,
yelah.. maklong pun suka juga..
sedap banget..!!