Blogger Layouts

Followers

Friday, April 22, 2011

Asal Kapas Jadi Benang.. Asal Durian Jadi Tempoyak..


Sukanya.. tempoyak maklong dah menjadi.. perasan tak.. ada rongga2 tu.. bila dah berongga tu.. maklong simpan dalam peti ais.. boleh tahan lama.. taklah masam sangat dan taklah manis..


4 comments:

nuwairani ismail said...

amboi! sakan makcik buat tempoyak! ni stok utk berapa bulan ni?

Along Maklong said...

haha.. entahlah nani..
tahun lepas musim durian.. makan sampai x hengat dunia.. buat frozen sampai penuh peti.. tahun ni slow sikit.. tapi macam nak buat tempoyak sampai penuh peti pulak kut.. bukan ni je.. dalam peti dah ada 2 botol tau..

nabilah_2908 said...

wah..tempoyak...sy ni..nk merasa durian pun belum lagi...

area Melaka belum musim durian...ada tu ada..tapi masih mahal..xpe..xpe..sabar sikit..

salam kenal...(^_^)

jom ke APA KATA HATI pulak ;
TEMPAT CARI MAKAN YANG SUPERB!!

Along Maklong said...

nabilah.. maklong dok dekat pasar borong..
tu yg senang dapat durian ni.. harganya masih mahallah.. ni maklong beli kira longgok je..

salam perkenalan dari maklong juga..