Blogger Layouts

Followers

Sunday, October 2, 2011

Roti Jala Lagi..



Assalamualaikum semua..

Apa kabar semua..? maklong harap uols semua sehat2 je.. maklong dah 3 hari kurang sehat.. bukan sakit apapun.. cuma batuk yang agak menyakitkan kerongkong dan urat2.. tapi pagi ni alhamdulillah dah beransur sehat.. batuk pun cuma sekali2 je.. berkat doa` ibu.. anak2.. dan kawan2 semua.. maklong berubat dengan madu campur limau nipis.. dan kadang2 limau campur kicap.. jangan lupa baca doa nabi yunus..

Maklong ni tak madan2.. kata tak sehat tapi sempat pulak menjala pagi2 ni.. maklong ni oragnya jenis tak sabar sikit.. kalau ada benda baru mesti nak cepat2 cuba.. hari tu maklong ada oder acuan roti jala ni dari Reen Khan.. hari Jumat dah pun sampai.. ingatkan nak rasmikan hari sabtu.. tapi tak sempat.. sebab mak maklong dan adik2 maklong datang rumah maklong.. maklong pulak tak sehat.. jadi maklong cuma masak yang senang2 je..

Semalam.. maklong masak kari ikan tahu merah untuk makan tengahari tetamu2 maklong.. jadi pagini maklong perangat kuah tu dan teringat pulak nak menjala guna acuan baru tu.. maka inilah hasil kejadiannya.. guna acuan yang beli kat kelantan.. maklong tak sempat tayang kat sini..

Sambil2 menebar jala tadi.. maklong berangan.. lepas ni, kalau ada majlis makan2 bolehlah buat roti jala.. senang dan rasanya pun sodap.. kuah kari udang.. mesti terangakat.. kan..?




12 comments:

IXORAROXI said...

maklong, ambiklah gambo acuan tu.sedapnya roti jala, memang terangkat pekena dengan kuah kari, tak kiralah kari apa

liemaopurut said...

maklong,
camne roti jala maklong leh jadi kemas and cantek gitu? cube la bg tip s sket..n maklong pakai acuan ape?

liemaopurut said...

maklong,
camne roti jala maklong leh jadi kemas and cantek gitu? cube la bg tip s sket..n maklong pakai acuan ape?

liemaopurut said...

maklong,
camne roti jala maklong leh jadi kemas and cantek gitu? cube la bg tip s sket..n maklong pakai acuan ape?

Pen Biru said...

amboi mak long..betol2 macam jala jer bersegi2..i like..eheh

nuwairani ismail said...

huhuh...nani tak jumpa2 lagi acuan roti jala yg ni. ingat nak kirim dengan kawan2 jugak. sedap kan roti jalan cicah kari ni...suke sgt makan

Along Maklong said...

ixora..
ok.. gambar2 acuan akan menjelma kemudian.. pilih mana satu nak.. hehe..

Along Maklong said...

liemoupurut..
nanti makalong tunjuk acuan dan cara buat yerk.. ni baru percubaan..

Along Maklong said...

pen biru..
biasa2 je.. :)

Along Maklong said...

nani..
ada dorang cakap.. beli kat daiso..
ni makcik oder.. 2 biji rm18 je.. termasuk belanja pos..

Pen Biru said...

mak long,ana tunjuk gambar roti jala mak long kat kwn2 opis..semua terkejut cmne mak long buat..hahahahah..

Along Maklong said...

haha.. lucunya..
dulu pun maklong heran sangat tengok roti jala orang lain boleh kemas macam ni.. masa tu tengok2 kat google.. siap tunjuk kat anak2..

sekarang dah tahu rahsianya kan.. so, apa lagi.. mailah kita menjala.. hehe..