Blogger Layouts

Followers

Sunday, October 2, 2011

Acuan Roti Jala Pulak..


Assalamualaikum semua..

Kalau pagi tadi maklong menayang roti jala.. tengahari ni maklong kena lah tunjuk juga rupa bentuk acuan yang maklong gunakan.. yang pagi tadi punya roti jala maklong guna acuan muncung 3 yang kat atas tu.. maklong beli dari blogger juga.. yang tinggal kat sarawak.. Reen Khan.. memang sangat senang nak guna.. tu maklong belum tunjuk skill yang berwarna warni.. hehe..



Yang ni maklong beli kat Kota Bharu.. kat pasar siti khadijah.. macam2 bentuk ada.. tapi maklong pilih yang ini.. boleh buat macam2 bentuk.. doremon ke.. love ke.. dengar ceritanya.. maklong pun belum sempat nak cuba..



Acuan yang ni maklong beli kat sini2 je.. lupa pulak beli kat mana.. dah lama beli.. yang ni susah sikit kut nak gunanya.. bagi yang dah biasa ok je kut.. sekarang ni dah jadi mainan cucu maklong..



Yang ni pun maklong beli kat Kelantan.. kat pengkalan kubur.. saje je beli sebab murah.. maklong tak guna lagi yang ni.. rasanya sama macam yang kat atas.. kalau ada sapa nak oder roti jala.. bolehlah oder ya.. eh acah je tau..

Bila dah ada acuan roti jala ni.. maklong berangan pulak nak beli kuali untuk menebar roti ni.. semalam maklong dah usha2 kuali tu kat NSK.. tapi tak sempat nak rembat.. sebab nak cepat.. harap2 hari ni masih ada.. minggu lepas usha kat selayang mall  (parkson).. tapi tak ada..


14 comments:

Pen Biru said...

oo..patut le terjalin elok bukan main..ini rahsianye.heheheh

IXORAROXI said...

acuan tu buat roti jala Maklong jadi kemas dan cantik eikk..nak kena cari ni

liemaopurut said...

ooo...gna acuan ni upenye...nak beli jugak la lepas ni.mana tau hasilnya leh cantik cam maklong gak..;p

Ida,Japan said...

wahhh..mak long, mcm2 koleksi acuan roti jala dia ada...mcm versi la bole buat ye mak long

nuwairani ismail said...

memang dah hukum wajib beli kuali roti jala ni..pasni boleh menebar berjemaah pulak. hihih...gurau je makcik...kami kalau buat menu roti jala di hari raya, jam 2 pagi baru siap menjala sebab acuan ada 2 je. jenuh la nak perabihkan semua tu.

MakNgah said...

haha
mmg sy tertanya2 mcmanalah rupa acu kuih roti jala yg awk beli kt Pgkln Kubur tu....hehe
tp roti jala yg bpetak2 tu mmg spesel lah.. ptt awk tunjuk gmbr videonya (cara nk buat)kt sini...

Along Maklong said...

pen biru..
bukan rahsia lagi.. hehe..

Along Maklong said...

ixora..
cari jangan tak cari..
kalau jumpa bagi tahu maklong ye..
nak tambah koleksi untuk anak maklong pulak..

Along Maklong said...

liemaopurut..
hasilnya pasti lebih cantik..

Along Maklong said...

ida..
maklong dah jatuh cinta pada yang muncung tiga.. senang dan kemas.. tak meleleh2..

Along Maklong said...

nani..
dah beli pun..
nanti makcik tayang ye.. hehe..
menayang tu.. buruknya laku.. hehe

Along Maklong said...

timah..
kalau aku reti tepek video..
dah lama aku tepek.. yang tek tepek tu sebab tak reti.. hahaha..

Norehan Shariff said...

salam mak long..wow2 kemain menganas mak long menjala kalah pulak reen hehheheee..

aida zulkefle said...

lepas ni bole la oder roti jala ngn maklong..:)