Blogger Layouts

Followers

Tuesday, September 13, 2011

Ikan Bawal Masak Masam Manis

Assalamualaikum Semua..

 Sejak balik dari Kelantan.. baru hari ni maklong masak yang agak ok sikit.. sebelum ni kami anak beranak makan yang senang2 je.. telur goreng je.. sarapan pun maklong beli nasik lemak.. Bila badan penat.. tidur tu lebih penting dari makan.. hari maklong dah kembali sehat seperti sebelumnya.. maklum masa kat kelantan selama 3 hari kami berjalan sakan.. bukan setakat kota bharu.. malah sampai ke Pengkalan Kubur..

 Hari ni.. bila penat dah hilang maklong memulakan aktiviti seperti biasa.. pagi2 dah hantar anak maklong Diana yang dah sehat dan dah mula kerja sejak hari Isnin minggu lepas.. lepas tu maklong singgah ke pasar borong.. beli ikan bawal.. Maira teringin nak makan ikan bawal masak masam manis.. Resepi masak masak masam manis ni sama je dengan resepi yang lepas.. rasanya hari tu maklong guna ikan siakap..


Tambah kapsyen
Tambah kapsyen

Tambah kapsyen

8 comments:

nuwairani ismail said...

dah lama tak jumpa ikan bawal...suke sgt!

Juwita Jamaludin said...

syoknya maira maknya masak macam untuk dia.. hihihihi bawal bestnya susah nak jumpa sini ikan bawal

IXORAROXI said...

perghhhhhhh raya sakan Maklong ya..sedap nampak sweet sour tu..bak skit :D

Along Maklong said...

nani..
ooo.. nani suka ikan bawal ye..
makcik tak berapa suka.. tapi maira yg teringin.. beli jugaklah..

Along Maklong said...

ita..
ala~~ sementara duk dgn maklong ni bolehlah manja2.. lepas ni balik sapporo semula.. takleh nak manja dgn mak..
bawal ni bestlah.. sebab dapat yg fresh.. kalau yg frozen tawar.. nnti balik m`sia makan puas2..

Along Maklong said...

ixora..
taklah sakan sangat.. lebih kepada makan2.. melayan anak2 mengidam.. hehe..

KC@ella said...

feveret anak KC ni maklong.

Kak Kay said...

tengok gambarnya pun dah dapat rasa cam sedap sangat....terliur la...