Blogger Layouts

Followers

Monday, August 1, 2011

Bukan Sebab Nak Raya.. tapi..

Assalamualaikum Semua..

Apa kabar semua sahabat dan pembaca blog maklong..? semuga semuanya sehat dan bahagia disamping menjalani ibadah puasa tahun ini..

Alahamdulillah.. sebelum puasa maklong dapat menyetelkan beberapa masaalah.. yang banyaknya dari kampung.. ada sikit2 lagi yang ditangguhkan sehingga lepas raya nanti.. kerja2 mengecat dah pun siap.. cuma pasang tile kat dapur masak je yang tinggal.. macam nak raya je kan.. tapi sebenarnya bukan sebab nak raya.. cuma nak kemaskan rumah tu je.. mulanya macam nak sewakan tapi paklong kata tak payah.. takut rumah tu rosak dan comot lagi..





Ni motor buruk paklong.. dari selayang masukkan kat bonet kereta.. lepas tu pasang semula..
paklong dulu pomen.. anaknya pun pandai juga.. tu yang buat semua sendiri..


Bila dah siap.. yang buruk nampak macam ok je kan..
bolehlah setakat nak guna pergi dan balik sekolah dan bila malam belajar silat..

6 comments:

nuwairani ismail said...

ini rumah yg mane makcik? cantik lepas pasang tile..

Citarasa Rinduan said...

wah.......
pandai paklong, tapi kalau dh pomen mmg semua boleh..

cantik motornya..
hehehe.

maklong, dh penuhlah lantai tu dgn tile,
so.. lepas nie siapa yang duduk?

IXORAROXI said...

lamanya Maklong berehat pot pet eikkk
cantik nampak dah rumah tu, nampak luas
Semoga Maklong dikurniakan kesihatan yang baik sepanjang ramadhan ya

Along Maklong said...

nani.. ni rumah yang kat felda keratong 8, pahang tulah.. cantik ke..? terima kasih.. hehe..

Along Maklong said...

Ayu..
paklong memang serba boleh..
pomen sikit..
bertukang sikit..
berkebun sikit.. hehe

lepas ni takde sapa duduk.. kami je lah ulang alik.. 2 3 bulan sekali..

Along Maklong said...

Ixora..
tulah.. lama kan.. rindu banget kat kawan semua.. cantik sikit dari sebelumnya.. hehe..
aminn.. terima kasih kerana mendoakan maklong..