Blogger Layouts

Followers

Thursday, August 4, 2011

Ikan Mayong Masak Taucu..

Assalamualaikum Semua..

Salam ramadhan yang ke4.. maaf ye.. menjelang masa merbuka puasa ni maklong tayang gambar lauk pulak.. sebenarnya dari malam tadi maklong nak uplod gambar ni.. tapi asyik gagal je.. cuba dan cuba.. sampailah petang ni baru boleh.. alhamdulillah.. nasib baik puasa.. kalau tak dah berbakul jugaklah maklong membebel..

Ini lauk untuk berbuka semalam.. hari ke3.. hari ke2 maklong masak sambal sotong tapi tak sempat nak bergambar sotong dah habis kena ngap.. lagi pun mud tak berapa ok.. hari pulak maklong masak daging masak kicap..



6 comments:

Juwita Jamaludin said...

salam mak long selamat berbuka ye..

nuwairani ismail said...

nampak menyelerakan betol ikan ni...ikan mayong feveret arep. tapi sy ni mane la reti masak ikan2 besar mcm ni...kene menuntut ilmu dgn makcik zubidah dulu la agaknya...

Maira Anjami said...

sedapnye mak~

cik cek said...

Maklong..ooo...maklong...mesti dah kenyang pas buka kan...alhamdulillah...dah hari ke 4 kita posa...sume org dok sibuk publish entry...cek lum sempat lagi...angin malas la tu...he he he...
Sedapnya masak lauk2 cam ni..kan maklong...sok nak dtg rumah maklong buka posalah..he he...:)

Along Maklong said...

ita..
w.salam.. terima kasih..
ita berbuka awal kan..

nani..
arep dgn makcik sama.. suka ikan ni.. masak apa pun sodapppp..!! belajar jangan tak belajar.. nanti suami sayang.. hehe..

adik..
memang sedap.. skang ni mak masak ikut kakak punya selera.. alhamdulillah.. dia dah nampak bertambah ok..

cek..
yelah cek.. hari dah terlebih kenyang sebab minum air soya.. lauk pulak daging.. mailah kita berbuka ramai2.. best..!!

Maira Anjami said...

Alhamdulillah..best la kakak..adik pon best gak..ade orng nk mskkn..tapi kalo in tye nk make gapo msti jwb tak tau je..sbb mmg tgh tak selera nak mkn..hehe..mkn roti je~ade chance kurus ni..haha