Blogger Layouts

Followers

Monday, August 15, 2011

Menu Buka Puasa.. hari ke 15..

Assalamualaikum semua..

Hari ni dah 15 hari kita berpuasa..
hari ni lauk untuk berbuka puasa agak lebih dari biasa.. sebab paklong entah mimpi apa.. pergi bazar ramadhan beli lauk tambahan.. tapi tulah kan.. anak2 maklong tetap setia dengan air tangan maknya juga.. sayur bayam tumis air.. sup ikan kerisi dan sambal bilis campur petai..

Tiap tahun bila bulan puasa je.. maklong sedaya upaya tidak belanja berlebihan.. anak2 maklong dah lali dengan keadaan tu.. adalah sesekali anak or menantu maklong beli apa2 yang dorang tergerak hati nak makan.. tapi bila tak dimakan sangat.. lain kali dorang tak beli dah.. percaya tak maklong belum pernah lagi kebazar ramadhan untuk beli juadah buka puasa tahun ni..



3 menu ni maklong masak sendiri.. sambal bilis campur petai paling digemari seisi rumah maklong..


Daging gulai kawah dan rendang limpa ni paklong yang beli kat bazar ramadhan selayang mall..
rendang limpa ni feberet maklong.. tapi kurang dicuit.. walaupun cuma 2 ketul tak boleh habis.. last2 maklong ratah je..

3 comments:

nuwairani ismail said...

wah! sebesar2 bazar di KL s'gor tu makcik tak penah pegi? memang tabik la! nani pon tak penah pegi lagi bazar di kinabatangan ni. bukan sebab nk jimat ke ape. sebab memang dh tahu, takde apa pon yg berkenan di hati kalau makanan di sini. lebih baik la masak sendiri.

CT NoArIzAh ArIs said...

Walawehhhhh sambal bilis petai pujaan hati ku....sedap3x!!!

argo lawu said...

Ngomongin makanan bikin semangat browsing lagi nih, untuk sobat yang lain nih da bingkisan browsing resep dari berbagai benua;
Masakan Afrika
Masakan Asia
Masakan Daerah
Masakan Eropa
Masakan Timur Tengah