Blogger Layouts

Followers

Monday, August 1, 2011

Anak Ikan Tenggiri Masak Kari

Assalamualaikum Semua..

Uols masak apa untuk buka puasa hari ni..?
maklong macam biasalah.. puasa ke tak puasa sama je.. masak yang senang2 je..
setiap tahun pun macam ni jugak.. jarang2 pergi kapasar ramadhan.. masak je apa yang rasa nak makan.. kuih muih kat rumah maklong pun jarang buat.. sapa nak makan beli.. tapi, anak2 maklong memang tak berapa suka kuih..

Cuma untuk makan sahur je yang kena kreatif sikit.. supaya berselera nak makan.. biasanya maklong masak sambal.. tak kira sambal apa.. udang ke.. bilis ke.. telur ke.. sotong ke.. malam ni rasanya maklong panaskan je kari ikan yang masih ada lagi dan goreng telur.. senang kan..



13 comments:

Maira Anjami said...

bestnye kalo dok umah ngn mak kn..sahur,buka sume mak masak..hehe..adik pon sahur sambal sardin..terpedas bedengung..adik mkn byk..hehe..tpi sian ke nantu mak tak leh nk mkn byk..tak leh mkn smbl slalu time sahur..

Diana @ Melley Mey said...

Assalamualaikum maklong...
betul tu maklong.. masa bersahur nie kena ler kreatif kan maklong.. Diana cuma masak mengikut citarasa n permintaan hubby n anak2 diana masa bersahur.. ;). Tgk ikan tu mmg menyelerakan tu maklong

ida @ 1001resepi said...

salam maklong,
sodap nampaknya curry maklong tu...pekat kuah karinya...teringin pula nak rasa kari hasil tangan orang lama...hehe...

Juwita Jamaludin said...

salam mak long.. salam ramadan.. sedapnya menu tu... hari ni masak apa plak..:)

Mama Janet said...

selamat berpuasa mak long.Semalam buka masak ikan masin kurau+nenas, tomyam n tumis kacang botol.Tu je..sahur pun sama, panaskan lauk2 tu je

Pen Biru said...

adoi mak long..tgok kari mak long ni , tergoda iman! hehehehhe

Amie said...

Selamat berpuasa Maklong,
wah...time puasa gini mesti Maklong aktif di dapurkan... kalau buka puasa & sahur ramai2 bestkan Maklong

IXORAROXI said...

bulan puasa tengok gambar tak boleh telan air liur, tumpang tengok je eikkk :)

Along Maklong said...

Salam semua..
ramai yang komen tapi maaflah lambat nak balas..
hari sebuk dari pagi sampai petang..

adik..
mmng bestlah gosok2 mata makanan dah terhidang.. mak pun masak sardin jugak.. kari dah habis sblum masuk waktu sahur..

diana..
maklong pun macam tu jugak.. ikut oder dari anak2.. hehe..

ida..
w.salam..
hehe.. malulah pulak sebab maklong rasa ida lagi terror masak..

ita..
w.salam..
salam ramadhan kembali.. hari ni maklong masak sambal sotong dengan sayur kacang buncis goreng..

mama janet..
terima kasih.. dan selamat berpuasa kembali.. sedapnya menu mama tu.. terliur maklong.. hehe..

pen biru..
jangan telan air liur banyak2.. pose..!! hehe..

amie..
selamat berpuasa kembali..
tak aktif sangat sebenarnya.. sebab selalu masak yang senang2 je..

ixora..
lain kali buka blog selepas berbuka je.. :)))..

cik cek said...

Maklongggg....maap byk2 ...lama tak singgah sini...rindula pulak...dtg awal tadi leh joint berbuka sesama kan...mak long pekabo...sihat selalu hendaknya....apa juadah buka hari ni...simple confirm sedap...cek pun masak2 cam biasa je...jarang pun pegi pasar Ramadhan...tak larat...ramai org sesgtnya...baik masak sendiri...puas hati...kan maklong...:)

Along Maklong said...

cekkk.. tak pe2.. maklong faham benor.. kita ni sebuk memanjang kan.. hehe..
alhamdulillah maklong sehat.. dan dah hilang pun penat mengemas rumah kat kampung tu..
rupanya kita sama.. memang tak suka pergi bazar ramadhan.. bersesak.. mahal.. rasa belum pasti kena dengan tekak kita..

Citarasa Rinduan said...

salam..
aduh!!
maklong....
ku tak boleh duduk lama2 disini..

hehehe..
salam ramadhan yang ke 4

Along Maklong said...

w.salam ayu..
salam ramadhan kembali..