Blogger Layouts

Followers

Saturday, February 19, 2011

Mukaddimah

Assalamualaikum..
Sambil maklong nak mulakan pembuka bicara ni.. maklong trsenyum2 sinis pada diri sendiri.. bukan apa rasa diri ni dh terlalu tua utk nk berblog2 ni.. huhu.. dahlah buta IT.. jadi agk trkial2 jugklah.. nak menaip ni pun sebijik2 maklong tekan huruf2 ni.. hehe..
tapi semangat maklong ni kuat nak berkongsi resepi sambil berkongsi2 cerita dengan diri sendiri dan dengan sapa2 yang tersinggah kt blog maklong ni..

tujuan utama maklong sebenarnya kan nak isi masa lapang maklong yang saaangat banyak setiap hari.. dah 3 tahun maklong tak bekerja.. kerja maklong cuma jaga cucu yang baik2 ni je.. cucu sendiri dan cucu orang juga.. semuanya 4 orang..

sekiranya ada salah silap.. anggap je maklong ni "orang tua baru belajar, kalau salah tolong tunjukkan"

maklong nak ucap terima kasih kpd anak dan menantu maklong yg kt jepun tu.. yg bnyak mmbantu maklong dalm usaha maklong mnghasilkan blog ni.. kpd anak2 dan menntu yg kt rumah ni jugk sbb bg moral support..

4 comments:

kadori-san said...

syabbas mak long,
ilmu yg ada walaupun sikit, dikongsi bersama, menjadi syafaat di kemudian hari...
tiada tahap umum maksimum untuk memulakan blog..

::anakanda sapporo::

Along Maklong said...

terima kasih..
anakanda sapporo..
wahhh..!! tambah semangatlah mklong lepas ni..

lyn_linna said...

wah..best la blog ni..nnt letak resepi menarik2 lg ye mak long..ngeee..

Along Maklong said...

ngehngeh.. insyaAllah..
harap sgt mklong ni rajin masak selalu.. so, leh sntiasa kngsi resepi..