Blogger Layouts

Followers

Friday, December 30, 2011

Tenggiri Masak Lemak Cili Api..


Assalamualaikum semua..

Dah lama sangat rasanya maklong teringin nak makan ikan tenggiri masak lemak ni.. yelah.. beli ikan asyik2 buat sambal.. maklong belilah bahagian ekornya dalam 6 ketul macam tu.. ikan ni agak mahal baru maklong pandai makan.. dulu2 maklong tak suka.. mungkin sebab harganya.. yang ni 1kg rm20.. oleh kerana tak sampai 1kg harganya cuma rm16..

Maklong ni nak ke Jepun lambat lagi.. 2 bulan setengah macam tulah.. tapi maklong nak makan apa saja yang maklong teringin.. nanti kat sana bukan ada jumpa ikan2 yang macam kat sini.. lagi pun maklong kat sana lama juga.. dalam 3 bulan.. lama kan..








Oleh kerana menu ni menu ulangtayang.. tak payahlah maklong sertakan resepinya.. lagi pun senang sangat nak masaknya.. masak ni sebenarnya nak kena pandai imbangkan antara.. masam.. masin.. pedas dan lemaknya.. kalau secukup rasa tu mesti sedap kan.. jangan terlebih.. tu yang jadi berkerut dahi masa makan.. mana taknya kalau terlebih garam.. mesti dahi jadi berkerut.. hehe.. 

7 comments:

Liza said...

fuhhhh mak long...sedapppp tuuu

CT NoArIzAh ArIs said...

Wahh masak lomak cili api tu mak long... kat jopun tu nanti maklong berblog x jgn sunyi sopi lak yoo..:)

CT NoArIzAh ArIs said...
This comment has been removed by the author.
quinnie said...

sedapnya maklong gulai lemak..saya sekrang ni suka betul dgn gulai lemak...terliur tengok..haishhhh...:)

Along Maklong said...

liza..
sedap.. sedap..:D

Along Maklong said...

ct..
insyaAllah.. kalau cucu yang maklong nak jaga tu nanti bagi can kat maklong berblogging.. maklong akan terus berblog.. hehe..

Along Maklong said...

iza..
sekali2 sedap kan.. kalau dah selalu jemu jugak kut..hihi..