Blogger Layouts

Followers

Sunday, December 18, 2011

Sampah Oh Sampah..

Assalamualaikum semua..

Lamanya maklong tak update blog ni.. entah sebab apa pun maklong sendiri tak pasti.. malas ada sikit.. tak ada cerita menarik ada sikit.. sebuk macam hapa entah ada sikit.. pendek kata macam2 alasanlah.. tapi malam ni.. mood maklong tetiba datang tapi cerita tak berapa nak menarik.. 


Perasan tak apa yang maklong nak sembang malam ni.. sampah maklong nilah.. kat kawasan perumahan maklong tinggal sekarang ni.. lori sampah alam flora dah arang datang kutip sampah.. bila tanya sesama jiran tetangga.. ada yang jawap lori sampah ada yang rosak.. ada yang kata alam flora akan digantikan oleh MPS.. mana satu yang betul maklong sendiri tak pasti..




Oleh kerana sampah maklong ni banyak.. pamperslah.. sisa makananlah.. dan macam2 sampah lagi.. maklong pun masukkan kedalam plastik hitam yang tebal dan bersaiz besar ni.. mula2 tu sebungkus je.. lori sampah datang.. dorang tak angkut pun sampah yang dalam plastik hitam ni.. baunya kuuus semangat.. bila minggu ni.. sampah bertambah banyak.. jadi tong sampah pun dah melimpah ruah.. dan beruk2 yang kat hutan simpan frim pun rajin memunggah sampah2 ni.. jadi menantu maklong masukkan lagi kedalam plastik hitam.. dah jadi 3 bungkus.. dan hari ni lori sampah datang lagi.. dorang tak ambik juga sampah ni..

Maklong jadi pelik.. tanyalah kat jiran.. alam flora tak kutip ke sampah dalam plastik hitam.. jiran pun tak tahu.. sampah2 lain maklong biasanya masukkan dalam plastik NSK, Giant, Sri Ternak.. yang itu jelah yang dorang masukkan dalam lori.. yang dalam tong sampah pun dorang tak ambik.. maklong keliru.. nak marah pun tak berani.. kut2 maklong yang salah.. yelah masukkan sampah dalam plastik hitam.. dalam bodoh2 cerdik.. maklong hantar juga email membuat aduan.. layan tak layan belakang kira.. tunggu jelah apa jawapan dorang nanti..


10 comments:

Pen Biru said...

wah..ni kes berat ni mak long..apasal pulak jadi cmtu.???

MakNgah said...

dia pilih2 bungkus sampah gak tu... kut2 lam plastik hitam tu ada dot.dot...depa takut jd glamer sekejap tu...hehehe

Along Maklong said...

ana..
tulah.. maklong pun tak tahu sebab apa.. grrr..

Along Maklong said...

timah..
tergelak besar aku.. hahaha..
aku pun ada terpikir macam tu jugak, tp.. ahhh.. mengarut je tu..

Citarasa Rinduan said...

konfiusnya, selalunya kategori plasyik sampah tak kira warna..
asal berbungkus dan tak berselerak..

moga2 cepatlah jalan penyelesaiannya mak long..

ayu doakan ya terbaik..amin

Juwita Jamaludin said...

Susah juga kalau mcm tu.. Sampah x ambil nanti
Makin bertambah... Kat jepun plastik
Hitam memang x boleh

CT NoArIzAh ArIs said...

Assalam maklong... sesetengah lori sampah (bkn semua tempat) memang tak ambik plastik warna hitam yg tebal tu pasal mereka fikir dlm tu isi tanah atau rumput2 bukan sampah atau sisa pepejal yg boleh di pamkan dlm lori mereka (kecuali plastik hitam yg bersaiz kecil dan nipis) ini pengalaman sy sendiri... sy fikir elok mak long tunggu lori pengangkut sampah dan beritahu mereka pasal plastik hitam yg dh lama tak ambik tu... jika sy guna plastik hitam tebal yg besar macam tu dan diisi sampah yg memang boleh di pamkan dlm lori sampah suami sy sendiri akan tunggu lori tu datang dan berikan sendiri pada pekerja yg memunggut sampah tu dan mereka terima bungkusan tu kecuali kalau di isi tanah atau rumput.

IXORAROXI said...

Salam MakLong, semoga sihat selalu ya.Kesian Maklong ya, betul kata ariza tu, apa kata kalau ada lori sampah, Maklong cakap elok2 dengan depa supaya angkat juga sampah dalam plastik hitam tu

Along Maklong said...

salam semua..
semalam sepatutnya lori sampah datang.. maklong tunggulah sampai petang.. ingatkan nak buat macam yang CT sarankan.. lori tak timbul2.. huhu..
kiranya masaalah sampah maklong belum selesai.. kena tunggu hari khamis pulak..

maklong hantar email ke alam flora.. alam flora kata MPS dah ambik alih.. hantar email kat MPS.. gagal pulak.. huhu..

Puan Kutu said...

kes sampah tak ambil nie mmg selalu jer berlaku..:)