Blogger Layouts

Followers

Saturday, November 19, 2011

Menu Semalam..




Kek span stoberi.. tiru CT punya.. sedap jugak.. amacam CT..?
ada rupa tak.. rasa boleh tahan..



Sambal sardin campur kentang.. untuk makan tengahari..
masak simpel je.. sebab menantu maklong ada buat kerja sikit kat dapur.. tebuk lubang untuk letak penyedut udara.. habuk banyak..



Sambal ni x pedas.. sebab guna cili kering je.. resepi ulangan je ni..




Sebelah petang anak maklong masak tempoyak ikan patin.. jiran maklong bagi.. besar sangat.. dan terasa rugi sebab tak ambik gambar.. sebelum dipotong kecil2..
ini pun resepi ulang tayang..




Dah malam mulut maklong masih nak mengunyah.. maklong ke NSK.. beli barang untuk buat roti jala.. ada tempahan.. 200 ketul.. maklong beli sekali buah mangga & nenas.. kuah rojaknya sekali.. apalagi.. merojaklah maklong..



9 comments:

Citarasa Rinduan said...

selamat malam mak long,,

menu semalam mak long tu buatkan perut ayu yang elok berdiet nie..
krukkkk...krokkkk...
bunyikkkkk ko..

lapor..

lagilah buah mangga dengan colek.. ada nanas pulak tu..
tahan air liur jerlah kat sini..

MakNgah said...

eee,,, tak tahan sy, saya xleh makan nenas, pedih perut semacam jer...
lama xmakan sadin cmpr kentang, buat bg masam2 pedas cket, sedap nih

Along Maklong said...

ayu..
selamat pagi..

alolo siannya.. sorrylah ayu..
maklong pun kengkononnya diet jugak..
tapi nasi tetap makan walaupun sesenduk.. benda lain tak makan tak apa..

Along Maklong said...

timah..
rugilah takleh makan nenas.. kena yang madu punya manissss.. ko.. seminggu mesti 2x beli..

sardin merupakan lauk alternatif.. sentiasa ada stok.. selalu masak pedas2 lambat habis.. hahaha.. kalau masak macam ni cepat je habis..

armouris said...

kalau suka nanas jom minum Kopi Nanas

~Norul Mas Hana ~ said...

Salam maklong,
harap maklong sihat2 je..dah lama tak menjenguk sini...
nampak lembut gebu je kek tu..bak sini skit..hehe =)

Along Maklong said...

armouris..
tak pernah dgr kopi nanas..
nnti2 lah cuba.. hehe..

Along Maklong said...

norul..
alhamdulillahmaklong sehat2 je..
dah lama jugak tak buat n3.. sebuk main gem.. hehe..
kek tu mamang gebu.. boleh2 tapi sikit je tau.. sebab memang tinggal sikit sangat.. huhu

nuwairani ismail said...

tang rojak tu yg takleh tahan tu....